-
EĞİTİMCİ - YAZAR : MEHMET YILMAZ
Tarih: 27-07-2025 09:31:00
Güncelleme: 27-07-2025 09:31:00
YAŞAM BOYU ÖĞRENMEK VE ÖĞRETMEK İÇİN YAŞAM BOYU EĞİTİM ALMAK GEREKİR:
Meslek yaşamım boyunca eğitim öğretim faaliyetleri yanında kendimizi geliştirmek için çağın gereği ne ise onu yapmak ve farkındalık yaratmak adına çaba içinde olmak bir eğitimci olarak görev ve sorumluluğumuzdur. Meslek yaşamımız boyunca 35 yıl bir fiil yöneticilik yapmış ve yönettiğimiz okul ve kurumlarda farklı bir yönetici olmak için çaba içinde olduk.
Okul ve kurumlarda yönetici olarak görev yaptığım sürece eğitimci arkadaşlarımla birlikte çok iyi ekip ve takım ruhu ile görev ve sorumluluğumuzu yerine getirmeye çalıştık. Birlikte görev yaptığımız tüm okul ve kurumlarda ekip ve takım ruhunun ne kadar önemli olduğunu bilerek sorumluluklarımızı yerine getirmeye çalıştık. Meslek yaşamımız boyunca değişim ve yenilikleri yakalamak için yerelde ve merkezde açılan tüm eğitim öğretim faaliyet, kurs, seminer ve hizmet içi eğitimlere katılmış olduk.
Eğitim öğretim konusu başta olmak üzere insan odaklı projelerde yer almış olduk. Bu projeler il, ülke ve yurtdışı odaklı olmak üzere sayısız projelerde yer almış olduk. Yerelde ilimiz genelinde sayısız projelerde görev almış olduk. 45 yıllık meslek yaşamım boyunca felsefem “Öğrenme Ve Öğretme “ üzerine bina edilmiş olmasıdır. Öğretmen olarak işimizi en güzel, verimli ve başarılı olarak yapmak için büyük özveride bulunduk. İlimizde sayısız öğretmen ve eğitimcilerle öğrenme ve öğretme arkadaşlığımız oldu. Sınıfımızda, okulumuzda, eğitim bölgesinde ve ilimizde başarılı projeler sürdürmek için sürekli öğrenen bir eğitimci olmak hedef ve amacımız oldu. 45 yıllık meslek yaşamımızda çok değişik projeleri sürdürmek adına katılım, sertifika, ödül belgelerimiz oldu.
2020 yılında kendi isteğimle yöneticilik görevini sonlandırmış oldum. 2020 yılında beri sınıflarda öğrencilerime matematik dersini sevdirmek ve öğretmek için farklı yol, yöntem, teknik ve metotlarla görevimi sürdürmeyi aslı bir görev ve sorumluluk olarak gördüm ve aynı ilke ve hedefler doğrultusunda 05.01. 2026 tarihine kadar sürdürmüş olacağım. Meslek yaşamım boyunca en büyük çalışmalarımın arasında okumak, araştırmak, yazmak olarak 45 yıl geçmiş oldu.
Çok iyi bir kitap okuyucusu olmak için sürekli okuyan ve araştıran bir eğitimci olmaya gayret ettim. 2000- 2020 yıllar arası başta ülke genelinde uygulanan projelerle çok ilgili oldum. İl genelinde sürdürülen sayısız projelerde yetkili ve üye olarak görev almış oldum. Özellikle AB projeleri konusunda da ilgili oldum. Üç farklı proje gereği 3 farklı zaman diliminde AB ülkeleri olan ispanya ve Almanya giib ülkelere gitmiş oldum.
Bu projeler sayesinde İspanya ve Almanya’da eğittim öğretim konuları başta olmak üzere sosyal, kültürel konularda inceleme ve geziler grup halinde katılmış oldum. Grup üyelerimizle birlikte bu projeler gereği edindiğimiz deneyimleri ilimde okullarımızda ve kurumlarımızda çalışanlarımızla paylaşma fırsatım oldu. Mesleki eğitim okul ve kurumlarda yönetici olarak görev yaptığım süre zarfında eğitimci kadrolarımızla takım ve ekip ruhu ile projeler ürettik. Projeler farklı zamanlarda, farklı koşullarda derece yapmış oldu. Mesleki sergi ve fuarlarda okul ve kurum yöneticisi olarak ekibimizle birlikte yer aldık. 45 yıllık meslek yaşamımız boyunca ekibimizle birlikte çok verimli ve başarılı öğrencilerin yetişmesi için ortam hazırlamış olduk. 45 yıllık meslek yaşamımın en az 35 yılı yerel basın kurum ve kuruluşları içinde geçmiş oldu. Yerel gazetelerde eğitim öğretim başta olmak üzere, felsefe, sosyoloji, insan odaklı, kültürel, sosyal, sanat ve zanaat içerikli yazılar yazdım.
Yönettiğim okul ve kurumlarım gazete ve dergilerinde kurumsal lider olarak yer aldım. “Elazığ Okuyor”, “Türkiye Okuyor” ve “Ana – Baba Okulu “ projeleri ilimizde Elazığ valiliği olarak projelerde yönetici olarak yer aldım. Bu konu içerlik gazete ve dergilerin yayınlanmasında yönetim kurulu üyesi ve aktif çalışanı olarak yer aldım. Bu projeler il düzeyinde ekip ve takım ruhu ile sürdürülen projeler idi. bu konuları sıralamak ve yazmak kolay değildir.
45 yıllık yaşam bu gibi projelerle gemçmiş oldu. Tüm bu çalışmaların yanında 2000 ‘lı yılların başından beri “Kuantum Düşünce Tekniği “ üzerine okumalarım, çalışmalarım, projelerim, öğrenmelerim, uygulamalarım devam ederek bu gümlere kadar geldi. Düşünmenin ve kaliteli ve yüksek enerjili düşünmenin bir eğitimci olarak benim için olmazsa olmaz olduğuna inandım. Bu felsefeyi geliştirmek ve “Kuantum Sıçraması” denilen felsefenin benim için ne kadar önemli olduğuna inandım.
Yaklaşık 25 yıldır bu uğurda büyük enerji harcayan bir eğitimci olmak için büyük çaba içinde oldum. Öğrendiklerimi okul, kurum ve sınıflarda uygulamak için büyük öz veride bulunmayı görev saydım. Birlikte çalıştığım ve görev yaptığım eğitimci ve öğrencilerime “Düşünme Odaklı Köşe ve Odalar “ hazırlamış olduk. Düşünen insanların üretken insanlar olacağına daima inandım. İnandığım bu yolda usanmadan devam etmeye çalıştım. Düşünen insan olmak için gayret ettik. Yüce yaratanın bu konudaki mesajını çok iyi okumak ve anlamak uğruna bu konu içerik binlerce makale, kitap ve yazılar okuyup anlamaya çalıştım. 1990 ‘lı yıllardan itibaren iki farklı zaman diliminde iki ayrı kitap yazdım.
1996 yılı sonrası “Okul, Aile ve Çevre İşbirliği” kitabım ve 2000 ‘yılında ise “ Makalelerim” adında bir kitap yazmış oldum. Mahalli gazetelerde yaklaşık 30 yıldır yazılar yazmaya devam ediyorum. 2010 yılı sonrası sosyal medyayı aktif kullanıyor ve sosyal medyada kendime ait sayfalarımda yukarıda saydığım tüm konuları kapsayan ve özellikle insan merkezli yazılar yazmaya devam ediyorum. Bana ait 4 ayrı sosyal medya sayfası olarak FECEBOOK ortanım da yazılarım devam etmektedir. Kendime ait FECEBOOk sayfası olarak “Kuantum Düşünce Tekniği Sanal Okulu “ adında sayfam vardır. Bu ve diğer üç ayrı sayfamda aktif sayfalar olarak takipçilerim için yazılar yazıyorum.
2023 yılı itibariyle “Kuantum Düşünce Tekniği Sanal Okulu “ adı altında insanın sağlık, huzur ve mutluluğunu ilgilendiren ruhsal, maddi ve manevi yolculuğu için SPRİTÜEL yolculuk merkezli düşünmeyi ön planda görmek ve insanı okumak ve anlamak uğruna yeni alanlar açmış oldum. Önce kendimi okuma ve anlamakla yola çıktım. Yukarıdaki saydığım tüm alanların dışa yönelik olduğu gerçeğine inandım.
Kendi özüme dönmek ve kendimi okumak ve kendimle uğraşmak ve kendimle barışık olmak için farklı alanlar olarak gördüğüm konulara yönelmeyi kendim, ailem ve çevrem için yararlı gördüm. Bu alanlar gene düşünme merkezli, kaliteli ve yüksek enerjili düşünme odaklı olduğu için ilgili olmaya başladım. Özellikle kendimizi önemli görmek ve bize emanet edilen bu bedenimizin değerini bilmek adına bu konulara yoğunlaşmış oldum.
Her konunun kendine has yo, teknik ve metodunu anlamak ve uygulamak adına yola çıkmış oldum. Bu konu içerlikli eğitimleri sosyal medya yardımıyla uzaktan önleyin şeklinde sınıf sistemi ve atölyeler yolu ile almaya başlamış oldum. Bu şekildeki eğitim ve uygulamalarım yaklaşık 3 yıldır hafta içi ve hafta sonu olmak üzere her akşam 21.00- 23.00 arası davam etmektedir. Tüm eğitimlerimiz İstanbul merkezli farklı üniversitelerle
Anlaşmalı bir şekilde devam etmektedir. Bu eğitimler ve atölye uygulamaları yaklaşık 3 yıldır süreli olarak devam ediyor.
Almış olduğumuz eğitim ve atölye çalışmalarının pratik uygulamasını internet aracılığı ile yapmaktayız. Bu eğitim ve atölye çalışmalarının seans uygulamaları da uzaktan internet aracılığı ile devam etmektedir. Bu konuların başlama noktası pandemi dönemi ve sonrası olarak ortaya çıkmış oldu. Bu eğitim ve atölye çalışmaları ile birlikte sayısız eğitmen, eğitimci ve uygulayıcı arkadaşlarımız oldu.
Ülke geneline ve ülke dışında farklı ülkelerden eğitmen ve eğitim alan arkadaşlarımızla beraber yola devam ediyoruz. Her farklı alanlarda farklı gruplarla çalışmalarımız devam etmektedir. Sosyal medya sayesinde dünyanın ne kadar küçük olduğunu aynı anda aynı gaye ve hedef ev amaçla sayısız arkadaşla bir arada oluyoruz. Bu grupların tüm mensupları “Öğrenmek, Öğretmek ve Uygulamak “ anlayışı ile bir araya gelmiş gruplardır. Bu gruplar önce kendi sağlığı, huzur, mutluluğu daha sonra ailesi ve çevresi ve insanlık adına ne yapabiliriz odaklı çalışmalar yapmaktadır.
Onun için 3 yıl yaşam hikâyem değişti ve değişmeye devam etmektedir. Bu konudaki çalışmalarımın yaklaşık en az iki üç yıl daha devam edeceği gerçeğidir. Bu eğitim ve uygulamalardan öğrendiklerimizi yazıyor ve yazdıktan sonra sahada uygulama fırsatımız olmaktadır. Öğrendiğimiz alan ve sahalarda bilgi merkezli bilgi birikimi elde etmiş olmaktayız. Bu öğrenmekte olduğumuz tüm konular insan merkezli, insanın ruhsal yolcululuğu için SPRİTÜEL bir yolculuğun gereğidir. Bu aldığımız tüm eğitimlerin katılım belgesi ve e devletli ve üniversite onaylı sertifikalı programlar olmasıdır.
Yaklaşık üç yıldan beri farklı akademilerde aldığımız eğitim ve atölye çalışmaların bitenleri ve devam edenlerin listesi şu şekilde sıralamak gerekirse;” KUANTUM FİZİĞİ VE DÜŞÜNCE TEKNİĞİ” , “ANADOLU KADİM MEDENİYETİ ŞİFACILIK EĞİTİMİ”, “BİYOENERJİ TERAPİSİ “, “KOZMİK ENERJİ TERAPİSİ”, “NEFES TERAPİSİ “, “MEDİTASYON TERAPİSİ “, “ÇAKRALAR VE ÇAAKRALARIN ŞİFALANDIRMASI TERAPİSİ “,” ENNAAGRAM EĞİTİMİ” , “FİZYONOMİK DEĞERLER EĞİTİMİ “, “İNSAN VÜCUDUNDAKİ MERİDYENLER VE ŞİFALANDIRILMASI “ , “JAAS ARINMA “, “ŞAMALAR EĞİTİMİ “, “ NUMEROLOJİ EĞİTİMİ “, “ REGRASYON TERAPİSİ “, “ REİKİ ENERJİSİ EĞİTİMİ “, “DOĞAL TAŞLAR VE ŞİFALANDIMASI “,” SARKAÇ VE KULLANIM EĞİTİMİ “, “ BİLİNÇSEL DAVRANIŞ VE TRAPİSİ EĞİTİMİ “,”AİLE DİZİMİ EĞİTİMİ “, “REZONANS YASASI ve TİTREŞİMİ EĞİTİMİ “, “ ERKEKLERDE MESENE VE KADINLARDA RAHİM ŞİAFALANDIRMASI EĞİTİMİ “ , “ RENK TERAPİSİ EĞİTİMİ “ ve THETAHEANG BASİC DNA EĞİTİMİ “
Tüm bu alan ve bölümlerde eğitim veren uzamlar yüksek lisans, doktora ve uzmanlık eğitimi almış kadrolardır. Eğitimi alan tüm bizler de en az bir üniversite mezunu, yüksek lisans, doktora birkaç farklı üniversitelerden mezun kişilerdir. Aramızda her alandan üniversite mezunları olmasıdır. Öğretmenler, psikologlar, gıda mühendisleri, hukuk alanında, değişik mühendislik alanlarında, fizikçiler, Fizyoterapistler, kimya mühendisleri, …vb. yer almaktadır. Sözün kısası her kes gereken yüksek öğrenimini tamamlamış ve alanında çalışmalarına devam eden öğrenen gruplar olmasıdır.
Bu eğitimlerin tamamı planlandı ve yüzde yetmişi tamamlandı ve sertifikaları ilgili akademiler ve ilgili üniversitelerden alındı. Şuan itibariyle ikinci seviye, atyölye çalılaşması ve seans uygulamaları uzaktan onlayin olarak uygulama devam etmektedir.
Bu Eğitimler İlgili Akademi ve İstanbul Bur ini, Esenler, Mudanya, Yüksek İhtisas üniversite onaylı yapmış ve yapılmaya devam etmektedir. Bu sertifikalar e devlet onaylıdır. Bütün bu eğitimler insan merkezli ve insanı tanıma, insanın vücudunu okuma ve insan olarak maddi, manevi ve ruhsal rahatsızlıkların ana kaynağına inmek ve modern tıpla birlikte insan psikolojisini, sosyolojisini anlamak ve insanın vücut enerjisini olumlu yapmak ve olumsuz olan değerleri görmek ve okumak ve olumsuz değerleri olumlamaktır.
“ Dertte bizden tedavide modern tıpla birlikte bizden olduğunu görmek ve çareyi aramaktır. Dünyada bu konularda var olan tüm gelişmeleri iyi okumak, araştırmak ve genel anlamda insanı olan değerleri yükseltmektir. Rahatsız olmadan önleyici tedbirleri almayı öğrenmektir. Önce kendimizi, sonra ailemizi ve çevremize ŞİFALANDIRMA konusunda rehberlik yapmaktır. Bu konuda yazı yazma gayem takipçilerim sürekli bana özelden bu konulara has sorular sormaktadır. Bu konulara topluca cevap vermeyi sayfamda uygun gördüm.
Bu konular hassas konular olması dolayısıyla bu konuları öğrenirken, uygularken insanı değerleri, genel ahlak kurallarını iyi bilmek ve sınırları aşmadan önce kendi vücudumuz için sonra aile, çevre ve insanlık için olumlu değerler yaratmaktır. Her şeyden önce yüce yaratanın bize emanet olarak verdiği kendi bedenimize değer vermek ve onun sağlıklı, huzurlu ve mutlu olması için gerekli olan psikolojik dengeyi sağlamaktır.
Vücut enerjisini dengeli hale getirmek için duygu, düşüncelerimizi olumlu kılmaktır. Bu konular modern tıpa alternatif değil modern tıbbın yanında huzur sağlayıcı tedbirler olmasıdır. Ne düşünürsek oyuz. Ne söylersek oyuz. Yaşamımızda neye maruz kalıyorsak yaşamımızda olumlu ve olumsuz etki alanları yarattığını bilmek ile mükellef olduğumuz gerçeğidir.
Vücut enerjimiz dengede tutmak için bu vücudumuz için PİM kodlarını bilmek gerekir. Bunu anlamak için yüce yaratan bu iradeyi bize vermiştir. Bu iradeyi kullanmak bizim elimizdedir. Vücudumuza zarar verecek maddi, manevi ve ruhsal ortamları iyileştirmek elimizdedir. Bu anlamda vücudumuzu iyi okumak ondan gelen sesli veya sessiz mesajları iyi değerlendirmek adına bu konular her insan için önemlidir diye düşünüyorum.
Kadim Anadolu kültüründe bu konularının tamamını görmek mümkündür. Tek fark ise bilimsel isimlendirme ile yeni baştan ele alınmış olmasıdır. Bu konulardaki uygulamaların çoğu şifacı ailelerde farklı teknik ve metotlarla uygulandığını biliyoruz. Anadolu kadim medeniyetin değerlerini incelediğimizde bunları gördüğümüz gerçeğidir. Bu konulara ilgi duyanlar için rehber bir yazı olması dileğimle.
Arzu eden takipçilerimle bu konuları konuşma ve istişare etme imkânımız daima vardır. Bu yazımda diğer yazılarım gibi nezaket çerçevesinde eleştirilere açıktır. Bu konularda farklı bilgi ve belgesi olanlarla bu konuları konuşmaktan daima hoşlanırım. Yakın bir tarihte bu konuları daha derli ve detaylı yazılarla açıklayacağım.
Yaklaşık 3 yıldan beri bu konu içerikli almış olduğum eğitim, terapi ve atölye çalışmaları yeni bir üniversite bölüm alanı okumak kadar eğitim ve uygulama alanı olarak çalıştık ve çalışmaya devam ediyoruz. Bu konuyu alanın bilim adamları ile konuşuyor ve konuşmaya devam etmekteyiz. Bu konu içerikli ev ödevimizi yapıyor ve yapmaya devam edeceğiz. Bu konuları kapsayan eğitim çalışmalarına katılmakla birlikte yeri geldiğinde ders ortamında bu konuyu bende sunmaya devam ediyorum. Gruplarda Yaptığımız analizler, ön değerlendirmeler, uygulamalar bilgi birikimi oluşturmaktadır. Bu konuları kapsayan düşüncelerimi zaman zaman takipçilerimle paylaşacağım. Bu konuyu böylece tamamlamak gerekir. 25.07.2025 KUANTUM DÜŞÜNCE TEKNİĞİ SANAL OKULU/ KUANTUM DÜŞÜNCE TEKNİĞİ EĞİTİMENİ – MEHMET YILMAZ
- BABA VE BABALIK DUYGUSU:
- ANNE VE ANNENİN DEĞER BULMASI:
- KADİM ANADOLU TOPRAKLARINI KORUMAK ve KOLLAMAK:
- SPRİTÜEL YOLCULUKTA EĞİTİM VE SEANSLARIMIZ DEVAM EDİYOR
- DÜŞÜNCENİN GÜCÜ VE BİZİM İÇİN YAŞAMSAL ÖNEMİ:
- NASIL BİR DÜNYADA YAŞAR OLDUK
- NİMİRLİ(PINARLAR) KÖYÜ VE NİMRİ DEDE LOKMASI:
- İNSANOĞLUNUN YAŞAM EVRELERİ:
- 2024- 2025 ve 2026 YILLARI İÇİN UZAKTAN ALMAK ÜZERE PLANLADIĞIM EĞİTİMLER:
- AİLE DİZİMİ NE ZAMAN DOĞRU SONUÇ VERİR:
- FIRAT ÜNİVERSİTES’NİN KURULUŞUNUN 50.YILI KUTLAMALARI:
- NEFES ÇALIŞMALARI VE SAĞLIĞIMIZ İÇİN NE KADAR HAYATI BİR KONU OLDUĞUNU BİLMEK GEREKİR: